FB FindUsonFacebook online 144

Wiedza: słuchacz zna i rozumie

  • podstawy matematyki w stopniu umożliwiającym jej wykorzystanie do opisu, zrozumienia i modelowania zjawisk fizycznych oraz wybranych metod i technik modelowania zjawisk fizycznych
  • podstawowe prawa fizyki i teorie fizyczne, niezbędne do analizy zjawisk fizycznych oraz opisu wybranych układów fizycznych i tworzenia ich modeli
  • fizyczne podstawy wybranych przyrządów pomiarowych oraz ich potencjalne zastosowanie w praktyce oraz wybrane metody statystycznej analizy wyników pomiarów i zasady ich raportowania
  • prawa i teorie fizyczne z wybranych działów fizyki, będące podstawą programów nauczania w szkołach oraz metodologię prowadzenia badań fizycznych oraz wybrane metody pomiarowe wykorzystywane w nauce i technice
  • wybrane zagadnienia z zakresu informatyki praktycznej w procesach dydaktycznych
  • ma ogólną wiedzę o aktualnych kierunkach rozwoju fizyki oraz najnowszych osiągnięciach
  • zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie koniecznym do wykonywania zawodu nauczyciela fizyki
  • ma wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych i etycznych związanych z działalnością dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą nauczyciela fizyki
  • zna i rozumie podstawowe zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
  • posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania
  • ma wiedzę z zakresu dydaktyki fizyki, szczegółowej metodyki nauczania tych przedmiotów oraz działalności pedagogicznej oraz posiada doświadczenie w praktycznym wykorzystaniu tej wiedzy

 

Umiejętności: słuchacz potrafi

  • analizować oraz rozwiązywać proste zadania i problemy fizyczne i techniczne w oparciu o zdobytą wiedzę oraz informacje pozyskane z literatury naukowo-technicznej w języku polskim i angielskim, baz danych i innych źródeł
  • planować i przeprowadzać pomiary, eksperymenty i symulacje komputerowe dotyczące wielkości i zjawisk fizycznych, opracowywać i interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski, w tym szacować niepewności wyników pomiarów mając świadomość stosowania przybliżeń w opisie wielkości, i przedstawiać wyniki pomiarów w zrozumiały sposób
  • stosować poznane metody i zasady fizyki do rozwiązywania typowych problemów z zakresu fizyki technicznej i zadań inżynierskich, a także formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy fizyczne oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:
    - właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji,
    - dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)
  • zgodnie z zadaną lub wcześniej określoną przez siebie specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować prosty układ pomiarowy z wykorzystaniem technik komputerowego sterowania i akwizycji danych
  • użytkować podstawowe pakiety oprogramowania wspomagające pracę nauczyciela oraz używane do prezentacji wyników i analizy danych w dydaktyce
  • wykorzystać doświadczenie, zdobyte w trakcie praktyk związane z procesem dydaktyki fizyki w szkołach
  • planować i organizować pracę – własną oraz uczniów w zespole – dotyczącą rozwiązania zadań i problemów w zakresie fizyki
  • samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie w celu podnoszenia kompetencji zawodowych

Kompetencje społeczne: słuchacz jest gotów do

  • krytycznej oceny posiadanej wiedzy zrozumienia potrzeby uczenia się
  • uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
  • inicjowania działania na rzecz interesu publicznego
  • myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
  • odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym:
    - przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych,
    - dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Początek strony